Szkolnictwo

Proces nauczania od zarania dziejów ulegał różnym przemianom i przekształceniom. Rozumienie słowa edukacji zmieniało się na przestrzeni wieków i ciągle są rozpatrywane i weryfikowane różne jego znaczenia. Wszystkim dobrze znana postać starożytnego filozofa Sokratesa pokazuje, że proces edukacji nie musi być nudny.

Spacerując po Atenach zaczepiał przechodniów i wszczynał z nimi dyskusję. Zwykł prowadzić dwa rodzaje dyskusji : elenktyczną oraz majeutyczną. Wierzył w potęgę ludzkiego umysłu. Godną polecenia pozycją książkową jest „Obrona Sokratesa”, która jest genialnym ukazaniem jego poglądów oraz sile prowadzonych przez niego rozmów. W XIX wieku rola nauczyciela nie była postrzegana tak znacząco, jak to zaczęło się dziać w latach późniejszych. Głównymi założonymi celami w edukacji było przekazanie umiejętności czytania, pisania oraz liczenia. Nauczyciele nie posiadali wtedy wykształcenia pedagogicznego, tylko mając zamknięty jakiś etap w życiu podejmowali się nauczania innych. Mogli to być zwykli ludzie, ponieważ nauczanie nie stanowiło jako takiego zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *