Poszukujące nauczanie

Nauczanie poszukujące często jest zastępowane sformułowaniem poszukujące uczenie się. Wedle założeń tego systemu uczniowie powinni głęboko myśleć, rozwiązywać napływające problemy oraz być odkrywcami. Cele kształcenia są realizowane za pośrednictwem metod odkryć, metod problemowych, dociekania i dążenia do pogłębiania wiedzy w zakresie jakiejś nauki.

Dewey wskazywał na istotnie ważne w procesie nauczania umiejętności indukcyjnego i produktywnego myślenia. Uczenie się, które przebiega przez odkrywanie wiedzy ma za zadanie zachęcić uczniów do pozyskiwania wiedzy w ciekawy dla niego sposób. Jaka jest w tym wszystkim rola nauczyciela? Otóż nauczyciel pracujący w oparciu o tą metodę powinien w sposób interesujący prowadzić lekcję, poruszać zagadkowe zagadnienia bądź też posiadające wiele sprzeczności, aby w taki sposób zaognić ciekawość dziecka, którą on sam zaspokoi podczas poszukiwania informacji na interesujący go temat. Często jest ten proces nazywany metodą dociekania, kiedy to uczeń staje się odkrywcą wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *